2013 Yamaha WR450F

WR450F YZ gibi enjeksiyonla satılımaya başlandı. (Özellikleri) Yeni şase ile yerden yüksekliği 7 mm yükselmiş ancak arka çamurluk ve sele 11 mm alçalmış. Bu Japon modellerine has arkası yerden gitme durumuna alıştık artık. Şase değişmiş ancak motor enjeksiyon dışında aynı kalmış. Yine kendine has 5 sübaplı motor kullanılıyor. Şimdiye kadar 4 sübaba göre bir farkını göremedik gerçi. Sadece sübaplar değişirken daha çok masrafı var. Olsun katlanırız... Diğer değişiklik de motorun 5 mm geriye yatırılması.  Esas konuya gelirsek enjektör 47 mm çapında boğazı besliyor. Bunlar tabi direk enjeksiyon değil, bir nevi karburatörün yerini alan enjeksiyon. Memleket bunu Tofaş Uno'lar ile tanımıştı.

Gariban karburatör elektrik olmadan bedavaya çalışırken, yeni enjektörün benzin pompası elektriğe ihtiyaç duyuyor tabi. Bu sebeple alternatör sargıları artırılıp 120 W'tan 160 W'a çıkartılmış. Eh bu yanda gözüken enjektör kardeş tabi çok çok tepkili bir performans veriyormuş. Öyle güzel gidiyormuş ki, bir binen pişman bir de binmeyen pişmanmış. Bakalım nasıl olacak. Bileklerin daha da hassaslaşması gerekecek demektir.

Diger parçalar da gayet kaliteli üreticilerden seçilmiş. Jantlar Excel, gidon Pro-taper. Sağolsun KTM sayesinde Japonlar da artık bu tip güzel aksesuarları eklediler. Amortisörler ise yine Kayaba. Bu da birçok binici için yeterli aslında. Fiyatı da yeteri kadar düşük tutuyorlar böylece.

Başka bir güzellik ise dijital bir gösterge. Böylece gittiği mesafeye hassas arkadaşlar da meraklarını gidermiş oluyorlar.

Fiyatı da KTM'den hala daha düşük. Çok güçlü bir rakip.
Ön far yeni, arka stoplar yine LED. Eh motorun lambalarından başka şeyden bahsetmeyince insan şüpheleniyor tabi.
Özelliklerine bakınca zaten her zamanki gibi çok iyi olduğu gözüküyor. Bu sefer reklamını 250 cc şasesşnde, ama 450 enjeksiyonu gücünde diye yapıyorlar. Herhalde KTM'nin iyi dönüyor denen şaselerinden birşeyler kapmışlardır. Birşey kapmasalar bile Japon motorundan beklenen herşey zaten normal biniciye fazlasıyla yeterli.


Motor
Tip449cc su soğutmalı DOHC 4-zaman; 5 titanyum sübap
Bore x Stroke95.0mm x 63.4mm
Sıkıştırma oranı12.3:1
YakıtEnjeksiyon
AteşlemeTCI
ŞanzımanConstant-mesh 5-speed; multiplate wet clutch
ÇekişZincir
Şase
Suspension / FrontInverted fork; fully adjustable; 11.8-in travel
Suspension / RearSingle shock; fully adjustable, 11.6-in travel
Frenler/ ÖnHidrolik tek disk
Frenler / ArkaHidrolik tek disk
Lastik / Ön80/100-21M
Lastik / Arka120/90-18M
Boyutlar
Uzunluk215 cm
Genişlik82 cm
Yükseklik127 cm
Sele yük.96 cm
Teker açıklığı146 cm
Yerden yükseklik33.5 cm
Yakıt kapasitesi8 lt.
Islak Ağırlık123 kg


Ne diyorduk, ön far değişmiş gücü 35 W olmuş. Madem o değişmiş, motorun biraz ucuzlaşmış görüntüsüne dikkat çekelim. Ama sorun değil, nasıl olsa üstüne binince ön far gözükmüyor. Onun dışındaki ıvır zıvır içinde geçen seneden kalma geniş ayaklıklar ve hafif egsoz susturucusu var. Zaten bir şirket böyle şeylerden bahsetmeye başlamışsa "Size 5 sene daha yeni model yok, alın binin" demek oluyor. Şanzıman KTM'deki 6 yerine 5 vites, olsun, elektrik marşı yıllardır tüm modellerde var. Fiyatı da yurt dışında KTM'nin 350 EXC'sine göre %15 ile %20 arası daha düşük. Tabi o fiyat farkı eskiden aksesuara karşılık geliyordu. Şimdi neye karşılık geliyor bilmiyoruz.

Tabi EXC'ler daha iyi döner derler. Fakat WR450 de geçen sene değişen şasesinde gidon açısını dikleştirmişti. Binip bakmak lazım. Bir de EXC birkaç kilo daha hafif, süspansiyonu Kayaba yerine WP vs. vs. vs. Herkesin gönlüne göre artık ... Bundan birkaç yıl sonra Yamaha bir 350 cc yapar aynı maldan, sonra da petrol biter de rahatlarız hepimiz.