Honda CRF450 Rally



Honda 56 hp gücünde CRF450 Rally çıkarmış (Aralık 2012).  Normal CRF'den ağır ama yeni Dakar'daki yükseklik farklarına uysun diye Keihn karburatör yerine PGM-FI enjektörlü imiş. Çataldır, depodur, janttır, deponun altından dolanacak egsoz borusudur falan derken, orasını burasını güçlendire güçlendire normal tabi ağır olması. İzleyelim...

Onun dışında HRC (http://www.teamhrc.com) ralli takımı eskilerden Johnny Campbell gibi babaların yanında Arjatin, Brezilya ve Portekiz'li kardeşlerden oluşmakta.

Tabi  bu orijinal HRC ralli kitleri pahalı oluyor. Onun yerine çakma olanlarının listesi de şöyle:


Yan sanayi ralli kiti tam orijinali gibi olmasa bile en azından motoru artistik göstermekte. (Kaynak: http://www.rallymanagementservices.com/products/honda-crf-450x-rally-kit-mecasystem)..

Optional Components:
Orijinali daha HRC sayfasında gözükmüyor. Onun yerine hala daha contadan ve pistondan ibaret eski XR ralli kiti satılmakta. Buradan anlıyoruz ki, kafa plastiği vs. yerine sadece pistonu değiştirip direk ralliye giren makinalar yapılmış zamanında :)

Herneyse, CRF450 Rally çıkınca KTM'nin o ayardaki makinaları fiyarına yaklaşır herhalde.
Bu ralli pahalı iş yani...

Eskilere dönecek olursak... Honda fabrika takımının 1980'lerin sonunda terk ettiği Dakar'da en son yarıştırdığı Dakar Africa Twin'i şöyle idi:
Tabi o zamanlar motorlar petrol tankeri gibi gezerlermiş böyle.
Bu yeni modelin diğer detay fotoğrafları şöyle. Kafa bildiğiniz ralli motoru, yol notları, tripmetre, sol elden kontrollü düğmeler :
 Motorun arka iki yanında, yan taraflara fazla sarkan iki deposu ilginç olmuş. Orijinal depoyu da sayınca toplam 5 parça depo var yani. Eskiden ne güzel bir ön bir arkaymış. Radyatörde bir fan gözükmüyor, öyle lay lay lom gezme motoru değil yani hep gazlamak lazım.