Honda 56 hp gücünde CRF450 Rally çıkarmış (Aralık 2012). Normal CRF'den ağır ama yeni Dakar'daki yükseklik farklarına uysun diye Keihn karburatör yerine PGM-FI enjektörlü imiş. Çataldır, depodur, janttır, deponun altından dolanacak egsoz borusudur falan derken, orasını burasını güçlendire güçlendire normal tabi ağır olması. İzleyelim...
Onun dışında HRC (http://www.teamhrc.com) ralli takımı eskilerden Johnny Campbell gibi babaların yanında Arjatin, Brezilya ve Portekiz'li kardeşlerden oluşmakta.
Tabi bu orijinal HRC ralli kitleri pahalı oluyor. Onun yerine çakma olanlarının listesi de şöyle:
Yan sanayi ralli kiti tam orijinali gibi olmasa bile en azından motoru artistik göstermekte. (Kaynak: http://www.rallymanagementservices.com/products/honda-crf-450x-rally-kit-mecasystem)..
- 26L plastic rear tank, CRF-X - $1,800.00
- Fuel pump and fuel line kit - $525.00
- Front fuel tank and air box, CRF-X. - $1,485.00
- Air filter cage, CRF-X - $60.00
- Air filter, pre-oiled, CRF-X - $29.00
- Pre-filter air filter - $16.00
- Front Fairing, CRF-X - $745.00
- Battery, CDI, and Starter Relay Box, CRF-X - $105.00
- Frame Clamp, CRF-X - $630.00
- Front subframe, CRF-X - $675.00
- Low exhaust header pipe, CRF-X - $885.00
- Low exhaust muffler, CRF-X - $640.00
- Rear fender with 2 LED lights, CRF-X - $85.00
- Skid plate with water tank, CRF-X - $900.00
- Front Wiring Sub-Harness, CRF - $265.00
- LED Headlights, MecaSystem - $360.00
- High output Stator and Regulator, CRF-X - $415.00
- MD Roadbook Reader with LED light - $575.00
- ICO Rallye VR Light - $320.00
- CRF450X Low Rally Fender Kit
- Wide Rally Footpegs, CRF-X - $180.00
- Radiator protector bars, CRF-X - $143.00
- Handlebar riser, Honda CRF - $59.00
- Top bar clamp, rally, CRF - $205.00
- Aluminum ICO switch upgrade - $165.00
- Aluminum MD roadbook switch upgrade - $185.00
- Combo switch for Roadbook and ICO (upgrade) - $249.00
- Coolant overflow tank, CRF-X - $175.00
Herneyse, CRF450 Rally çıkınca KTM'nin o ayardaki makinaları fiyarına yaklaşır herhalde.
Bu ralli pahalı iş yani...
Eskilere dönecek olursak... Honda fabrika takımının 1980'lerin sonunda terk ettiği Dakar'da en son yarıştırdığı Dakar Africa Twin'i şöyle idi:
Tabi o zamanlar motorlar petrol tankeri gibi gezerlermiş böyle.
Bu yeni modelin diğer detay fotoğrafları şöyle. Kafa bildiğiniz ralli motoru, yol notları, tripmetre, sol elden kontrollü düğmeler :
Motorun arka iki yanında, yan taraflara fazla sarkan iki deposu ilginç olmuş. Orijinal depoyu da sayınca toplam 5 parça depo var yani. Eskiden ne güzel bir ön bir arkaymış. Radyatörde bir fan gözükmüyor, öyle lay lay lom gezme motoru değil yani hep gazlamak lazım.